
دو بندر اصلی چین در حال آماده شدن برای ورود طوفان چانتو هستند که پنجشنبه شب و جمعه موجب باران شدیدی در شمال فیلیپین شد. طوفان قدرتمند به سمت تایوان و سواحل چین حرکت می کند. اداره ایمنی دریانوردی چین با هشدار برای استان فوجیان ، جایی که بندر شیامن در آن قرار دارد ، […]
دو بندر اصلی چین در حال آماده شدن برای ورود طوفان چانتو هستند که پنجشنبه شب و جمعه موجب باران شدیدی در شمال فیلیپین شد. طوفان قدرتمند به سمت تایوان و سواحل چین حرکت می کند.
اداره ایمنی دریانوردی چین با هشدار برای استان فوجیان ، جایی که بندر شیامن در آن قرار دارد ، از خدمه کشتی ها خواسته است تا برنامه های ناوبری خود را تنظیم کرده و آب های در معرض تأثیر طوفان را ترک کنند. اداره ایمنی دریایی نینگبو ، که بندر نینگبو-ژوشان را تحت پوشش قرار می دهد، پنجشنبه اعلام کرد که یک واکنش اضطراری سطح چهارم را آغاز کرده است.
اداره هواشناسی تایوان روز جمعه هشدار دریایی را برای منطقه جنوب جزیره صادر کرد. با این حال، سخنگوی بندر روز جمعه به بلومبرگ نیوز گفت که بندر Kaohsiung به طور عادی کار می کند.
بنادرآسیا به عنوان یکی از گلوگاه های تجارت جهانی مطرح شده اند، زیرا تقاضای اروپا و ایالات متحده برای کالاها، موجب افزایش ظرفیت اسکله ها و کشتی ها شده است. همچنین همه گیری کرونا در بین کارگران باراندازها تأثیر منفی در سرعت حمل و نقل گذاشته است.
هرگونه تعطیلی به دلیل شرایط آب و هوایی می تواند زنجیره های تأمین را که در حال حاضر با بحران مواجه اند، تحت تأثیر قرار دهد، زیرا صادرکنندگان تلاش می کنند تا قبل از تعطیلات حمل و نقل بیشتری انجام دهند.
چانتو برای اولین بار بعد از ظهر دوشنبه دچار رکود گرمسیری شد ولی در عرض 48 ساعت به شدت طوفان شدید رسید. سرعت باد از 30 مایل بر ساعت به 160 مایل در ساعت افزایش یافت. به گفته سم لیلو، کارشناس اداره ملی اقیانوسیه و جوی، تنها پنج طوفان با چنین سرعتی ثبت شده است.
در حالی که چانتو مستقیماً به سواحل فیلیپین نرفت ، بارش شدید باران ممکن است خطر سیل و رانش زمین را در برخی مناطق در شمال جزیره لوزون افزایش دهد. بادهای مخرب جمعه شب در استان کاگایان و جزایر بابویان غالب خواهد شد.
پیش بینی می شود که طوفان یکشنبه به موازات سواحل شرقی تایوان حرکت کند و مرکز آن در ساحل باقی بماند. با این حال ، جابجایی جزئی به سمت غرب منجر به حمله مستقیم و احتمال وقوع سیل بزرگتر و همچنین اختلال در زنجیره تأمین زنجیره و جریان حمل و نقل هوایی و دریایی می شود.
{ampz:مطالب}