توزیع ۸۶۷۱ تن قیر تهاتری بین شهرداری‌های چهارمحال‌وبختیاری
توزیع ۸۶۷۱ تن قیر تهاتری بین شهرداری‌های چهارمحال‌وبختیاری
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۶۷۱ تن قیر تهاتری به شهرداری‌های استان تحویل داده شد و شهرکرد و بروجن بیشترین حجم قیر را دریافت کرده‌اند.

علی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به توزیع قیر به شهرداری‌های استان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی قیر تهاتری به صورت جدی پیگیری شد، در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ میلیارد تومان برای خرید قیر در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفت، همچنین در سال ۱۴۰۱ هفت هزار و ۶۰۰ تن قیر تهاتری بین شهرداری‌های استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هر تن قیر نزدیک به ۱۷ میلیون تومان است، افزود: در سال گذشته هشت هزار و ۶۷۱ تن قیر تهاتری به شهرداری‌های استان تحویل داده شد و شهرکرد و بروجن بیشترین حجم قیر را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: در هفته دولت در مجموعه شهرداری‌های استان ۵۵ پروژه با اعتباری نزدیک به ۶۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهند شد، که این تعداد ۱۹ پروژه کلنگ‌زنی و ۳۶ پروژه افتتاح می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در قالب بافت فرسوده و با مساعدت راه‌وشهرسازی نیز مقداری قیر تهاتری به محلات کم‌برخوردار شهری تعلق گرفت که سهم غرب شهرکرد و روستاهای الحاقی شهر لردگان بیشتر از مناطق دیگر بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: برای نخستین بار مجوز استخدام به منظور جذب نیروهای آتش‌نشانی که از ضرورت‌ها بوده اخذ و به زودی در سامانه جهاد دانشگاهی بارگذاری خواهد شد، این آزمون دو مرحله‌ای و به صورت عملی و علمی خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ۳۵ دستگاه ماشین سبک و سنگین در قالب طرح حمایتی دولت توسط شهرداری‌های استان خریداری شده و تجهیز ماشین‌آلات کشاورزی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه کاهش تولید زباله در استان یک ضرورت است، تاکید کرد: یکی از معضلات اصلی استان بحث پسماند است که با واگذاری کارخانه بازیافت به شهرداری شهرکرد دفع پسماند بسیاری از شهرهای بزرگ استان حل خواهد شد.

بهره‌برداری از ۷۴ طرح هادی روستایی و ۴۲۰ واحد مسکن روستایی به مناسبت هفته دولت

فرشید ریاحی، مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که بحث مسکن روستایی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و وظایف این مجموعه است، اظهار کرد: شاخص مقاوم‌سازی مساکن روستایی استان بین ۵۵ تا ۵۶ درصد است که از محل تسهیلات روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی افزود: در سه سال دولت سیزدهم از ۱۳ هزار و ۶۹۷ متقاضی معرفی شده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مسکن، ۱۰ هزار و ۳۹۸ واحد که منجر به عقد قرارداد شده است که هفت هزار و ۱۵۵ واحد اتمام و مابقی در مراحل مختلف عملیات احداث هستند، اعتبار هزینه شده از محل تسهیلات مسکن روستایی در این مدت دو هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری، ۷۴ طرح هادی روستایی و ۴۲۰ واحد مسکن روستایی در استان با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

  • منبع خبر : ایمنا