چشم انداز روشن طرح های راهسازی در گچساران
چشم انداز روشن طرح های راهسازی در گچساران
شتاب بخشی در اجرای هشت طرح بزرگ راهسازی با اعتبار سه هزارو ۷۷۰ میلیارد ریال در قالب جاده‌های چهار خطه، اصلی و فرعی و با همت دولت سیزدهم و مدیریت اجرایی و متولیان امر در گچساران چشم انداز روشنی را برای حوزه راه‌های ارتباطی این شهرستان ترسیم کرده است

توجه دولت به ارتقای شاخص‌های توسعه و ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله جاده های اصلی، فرعی و روستایی در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته گچساران اقدامی مهم برای راهگشایی و هموار کردن مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی است.

در حالی که سال های گذشته بن بست راه‌های ارتباطی تعداد زیادی از روستاها، محروم بودن این شهرستان از جاده‌های چهارخطه و فرسوده بودن آسفالت جاده‌ها موجب نارضایتی مردم شده بود اما دولت سیزدهم با تخصیص اعتبار توانست طرح هایی که سال‌ها راکد و رها شده بود را فعال کند.

دولت سیزدهم با شتاب بخشی به جاده ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان – رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران، تکمیل زیر گذر پشکان امیدها را برای توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان‌ گچساران زنده کرد.

لزوم توسعه راه‌های ارتباطی گچساران
فرماندار گچساران گفت: خدمات دولت سیزدهم برای توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی رضایت بخش است.

روانبخش دیهم خوب با اشاره به اهمیت وجود راه‌های ارتباطی استاندارد در افزایش توسعه پایدار گفت: شتاب بخشی به طرح‌های بزرگ ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان – رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت طرح راهسازی با اعتباری حدود سه هزار و ۷۷۰میلیارد ریال و در جاده های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان گچساران در دست اجراست.

محمد راستا افزود: جاده ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان – رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران، تکمیل زیر گذر پشکان، مجتمع فرهنگی هنری پردیس، مقاوم سازی مصلی دوگنبدان از مهمترین طرح های در دست راه و شهرسازی گچساران است.

وی بیان کرد: ساخت کنار گذر گچساران در قالب باند دوم هم اکنون در حال خاک برداری مسیر و پی کنی پل ها می باشد که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال فعال است.

راستا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ برای طرح های حوزه کمربندی دوگنبدان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی گفت: طرح عمرانی جاده گچساران پازنان رگ سفید با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت است.

راستا تصریح کرد: بیش از ۱۵ و نیم کیلومتر طول این مسیر می باشد که هم اکنون این طرح با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی غیر فعال است و مشکلات پروژه ماده ۲۳ این طرح عمرانی تاکنون برطرف نشده و صورت وضعیت مثبت این طرح ۲۶۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: طرح کنار گذر گچساران ( کمربندی ) با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی و مبلغ قرارداد۳۸۰میلیارد ریل هم اکنون فعال و قسمتی از این مسیر تاکنون آسفالت شده و پل های ان تکمیل و اماده افالت ات.

گفت: تکمیل زیر گذر پشکان یکی دیگر از طرح های حوزه راه و شهر سازی است که تمام زیر ساخت های آماده و بزودی آسفالت خواهد شد.

افتتاح قطعه یک جاده گچساران باباکلان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران اظهار کرد: قطعه یک جاده گچساران باباکلان به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

محمد رضا عابدی ابراز کرد: جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ با بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد در دست ساخت است و تاکنون ۲۶۰ میلیار ریال صورت وضعیت تاکنون در این پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بهسازی راه اصلی گچساران با قرارداد یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست ساخت است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طول مسیر جاده گچساران- بابا کلان و بی بی حکیمه بیش از ۷۰ کیلومتر است که با اجرای این طرح طول مسیر ۲۰کیلومتر کاهش می یابد که ایمنی سفر بالا خواهد رفت.

طرح‌های در حال اجرای دیگر

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع فرهنگی هنری پردیس هنری گچساران هم اکنون با ۵۸درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت می باشد و امسال بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون مقاوم سازی مصلی گچساران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تاکنون پرداخت شده است.

راستا ادامه داد: بیش از ۳۰ میلیارد ریال ال گذشته برای مقاوم سازی مصلی دوگنبدان اختصاص داده شد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا