۶۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای خواف آسفالت شد
۶۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای خواف آسفالت شد
بخشدار بخش «سلامی» از توابع شهرستان خواف گفت: ۶۰ هزار متر مربع از معابر هشت روستای بخش سلامی این شهرستان در راستای طرح نهضت آسفالت روستایی در سال جاری آسفالت شد.

سید کاظم نظام  افزود: روستاهایی که معابر آنها آسفالت شده شامل «احمدآباد، سلمان، چمن‌آباد، ولی‌آباد، نصرآباد، عباس آباد، علی‌آباد و حسن‌آباد» بخش سلامی هستند.

وی ادامه داد: آسفالت مناطق روستایی و محروم از رویکردهای مهم دولت سیزدهم برای توسعه و عمران مناطق روستایی است که با پیگیری فرمانداری و تامین قیر و آسفالت مناسب در خواف محقق شد.

بخشدار سلامی خواف تصریح کرد: در دو سال گذشته افزون بر ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر ۱۶ روستای این بخش برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت قیر تهاتری از نعمت آسفالت برخوردار شدند.
نظام بیان کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی در سال گذشته سدهای «سلامی و سده» این بخش آبگیری نشده و کشاورزان برای تامین آب جهت آبیاری مزارع زعفران و کشت بهاره در سال جاری با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

سلامی یکی از بخشهای شهرستان خواف است که بر اساس سرشماری عمومی سال ۱۳۹۵ دارای حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت است و در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال مرکز شهرستان خواف قرار دارد.

این بخش دارای بیش از ۲۰ روستا و آثار تاریخی متعددی است که از جمله آنها می توان به کوشک سلامی، سد سلامی، آسیاب دوقلو سلامی (تنها آسیاب دوقلوی تاریخی خراسان رضوی) و غیره اشاره کرد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا