دولت ۲ هزار و ۷۰۷ تن قیر تهاتری به شهرداری تربت‌حیدریه تحویل داد
دولت ۲ هزار و ۷۰۷ تن قیر تهاتری به شهرداری تربت‌حیدریه تحویل داد
شهردار تربت‌ حیدریه گفت: دولت از محل سهمیه قیر تهاتری شهرستان در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و امسال ۲ هزار و ۷۰۷ تن قیر تهاتری به این شهرداری تحویل داده است.

وحید فرخ تبار روز سه‌شنبه در جریان بازدید معاون فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه از انجام آسفالت معابر محلات این شهر افزود: این میزان قیر از محل منابع دولتی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی شامل قیر مسکن مهر و بازآفرینی بافت فرسوده و منابع داخلی شهرداری، از محل اعتبارات سرفصل عمرانی و آسفالت‌های مشارکتی مردمی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از مشهد و سبزوار، بیشترین میزان قیر تهاتری استان به تربت‌حیدریه اختصاص یافته‌ است، گفت: چهار مرحله تخصیص قیر تهاتری دیگر نیز از محل منابع دولتی و داخلی از سهمیه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حال پیگیری است.

شهردار تربت‌ حیدریه اضافه کرد: بر این اساس ظرف یک و نیم سال اخیر افزون بر ۳۸۵ هزار مترمربع آسفالت معابر در مجموع به طول ۴۸ کیلومتر با جدول‌گذاری به طول ۶۳ کیلومتر در این شهر انجام شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تربت‌حیدریه نیز گفت: حجم آسفالتی که در معابر شهری و روستایی این شهرستان در ۲ سال اخیر انجام شده، انقلابی در این حوزه بوده است.

سیدعلی موسوی افزود: البته عقب افتادگی‌های تاریخی موجب شده است تا کار بزرگی که در این حوزه صورت گرفته چنانکه باید و شاید به چشم نیاید.

وی گفت: از این رو هنوز شهروندان در برخی مناطق شهری از وضعیت آسفالت محله‌ خود انتقاد دارند و حال آنکه باید بدانند شهرداری و دستگاه های دولتی مرتبط حتی بیش از امکاناتی که دارند، فعالیت می کنند.

شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا