۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در زنجان احداث می شود
۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در زنجان احداث می شود
اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: ۷۵ درصد از محورهای استان نیاز به تبدیل از راه اصلی به بزرگراه دارد و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه بخش راه یکی از مولفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری است و وجود راه برای هر منطقه به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار یک سرمایه است، گفت: نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است، گفت: هزینه ساخت راه بسیار سنگین است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: پروژه بناب – منجیل از شهرستان طارم به استان‌گیلان بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب است و کریدور دیگر کریدور استان‌هایی است که از جنوب غربی شروع شده و از استان کردستان و آذربایجان‌غربی وارد زنجان می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه به شعاع ۴۰۰ کیلومتر از مرکز استان زنجان با هشت استان همسایه هستیم، گفت: در محورهای شریانی استان، ۶۵۰ کیلومتر راه اصلی شریانی داریم که تنها ۱۸۰ کیلومتر راه را توانسته‌ایم به بزرگراه تبدیل کنیم که حدود ۲۵ درصد را شامل می‌شود و همچنین ۷۵ درصد از محورهای استان نیز نیاز به تبدیل از راه اصلی به بزرگراه دارد و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.

وی گفت: پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم ولی در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر هستیم.

  • منبع خبر : بازار