آقای داود محمدی رئیس انجمن قیر ایران گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای طرحهای داخلی، ۲۰ همت اختصاص یافته که به همین علت نرخ قیمت انجمن قیر ایران در سه سال گذشته ثابت بوده است. وی افزود: با توجه به موضوع تحریم ها، دستگاههای مورد استفاده در صنعت قیر مقداری فرسوده است و دولت با اندیشیدن […]
آقای داود محمدی رئیس انجمن قیر ایران گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای طرحهای داخلی، ۲۰ همت اختصاص یافته که به همین علت نرخ قیمت انجمن قیر ایران در سه سال گذشته ثابت بوده است. وی افزود: با توجه به موضوع تحریم ها، دستگاههای مورد استفاده در صنعت قیر مقداری فرسوده است و دولت با اندیشیدن راه چاره و حمایت از این صنعت، مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع سازد.
محمدی درباره استفاده از فن آوریهای نوین زیست محیطی در جادههای کشور گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار کیلومتر جاده در سراسر کشور وجود دارد که برای نگهداری این سرمایه ملی عظیم، حداقل یکصدهزار میلیارد تومان نیاز است و اگر در موعد مقرر، از راهها نگهداری نشود مشکلات بسیار زیادی در سطح جاده بروز پیدا میکند. رئیس انجمن قیر ایران گفت: شرکتهای داخلی سالانه ۶ میلیون تن وکیوم باتوم (مواد اولیه تولیدقیر) تولید میکنند که از این میزان، ۴ میلیون تن صادر میشود و ۲ میلیون تن باقیمانده طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تامین طرحهای داخلی استفاده میشود. وی افزود: صددرصد قیر مورد نیازی که در جادههای سراسر کشور استفاده میشود، تولید داخل است؛ همچنین قیر تولیدی در ایران به ۱۵ کشور از جمله هندوستان و سنگاپور و کشورهای افریقایی شامل کنیا، تانزانیا و آفریقای جنوبی صادر میشود که ارزی آوری ناشی از این میزان صادرات، سالانه یک و نیم میلیارد دلار است. محمدی ادامه داد: دغدغهای که برای این صنعت وجود دارد از لحاظ قیمت گذاری است ارزش گمرکی که در حال حاضر تصویب شده است ۴۰ تا ۵۰ دلار بالاتر از نرخ واقعی است و این مهم یکی از دغدغههای مهم تولیدکنندگان در موضوع صادرات است که اگر این مشکل مرتفع شود تا ۲ میلیارد دلار صادرات قیر افزایش مییابد.
- منبع خبر : خبرگزاری صدا وسیما