سالاری با اشاره به اینکه با توجه به شعاع حمل فرآوردههای سوختی، باید ایمنی لازم وجود داشته باشد، گفت: اکنون این اتفاق در کشور افتاده و میتوانیم از ناوگان داخل کشور استفاده کنیم. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران به همکاری بانک ملت در تامین مالی پروژههای نفتی اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته نیز این همکاری وجود داشت. وی با بیان اینکه باید به سبد حملونقل نگاه کلانتری داشته باشیم، تاکید کرد: علاوه بر تقویت ظرفیت انتقال در حمل نقل زمینی، بخش ریلی را هم فعال کردیم تا در شرایط خاص ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ناوگان را در بخش ریلی جابهجا کنیم و روزانه ۳۰ تا ۳۵میلیون لیتر جابهجایی انجام شود. سالاری ادامه داد: همچنین با تعریف خطوط جدید انتقال فرآورده، خط لوله از ۱۶هزار کیلومتر به ۲۱هزار کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد و بهینهسازی مصرف، رعایت اصول زیستمحیطی و ایجاد شبکه جدید انجام خواهد شد.
- منبع خبر : دنیای اقتصاد