- منبع خبر : تین نیوز
این مطلب بدون برچسب می باشد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 22 سنت معادل 0.35 درصد افزایش به 63 دلار و 60 سنت رسید
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه بهدنبال طرحریزی چارچوب یک قرارداد تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافت. این قرارداد ترس از تأثیر تعرفهها و محدودیتهای صادرات بین دو مصرفکننده بزرگ نفت در دنیا را بر رشد اقتصاد جهان آرام میکند. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت […]
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.29 درصد کاهش به 60 دلار و 88 سنت رسید.
سه سال پس از هشدارهای انجمن قیر ایران درباره تبعات فروش وکیومباتوم در بورس کالا با سازوکار «حراج باز»، امروز پیشبینیها به واقعیت بدل شده است؛ افزایش هزینه تولید، اختلال در تأمین خوراک، رقابت ناسالم ، صنعت قیر کشور را در آستانه بحران قرار داده است.
صنعت قیر، ستون توسعهٔ پایدار؛
در روزهای تلخ و پرتنش اخیر، مردم بزرگ ایران با صبر و همدلی، و نیروهای مسلح با اقتدار و شجاعت، سندی زرین از عزت و آزادگی را در تاریخ کشور به ثبت رساندند. انجمن قیر ایران، به نمایندگی از تولید کنندگان بخش خصوصی صنعت قیر از این همنفسشدن ملی در اعتلای پرچم پرافتخار ایران تقدیر […]
مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به عنوان متولی تحقیقات کاربردی در حوزه قیر و آسفالت، در راستای ارائه گزارش آخرین تحولات و نوآوریها با هدف توسعه تعاملات و بیان چالشها و کنشها با دعوت از همه عوامل مرتبط، در محیطی صمیمی و دلنشین، رویداد شایستهای را در تاریخ تحولات صنعت قیر ایران به ثبت رسانید.
به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران مجمع سالیانه انجمن امروز سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ در هتل اوین تهران با حضور حداکثری اعضاء برگزار شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربتحیدریه از دو برابر شدن اعتبارات عمرانی این شهرستان طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: برای نظارت مستمر بر اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه، هیئتی متشکل از دانشگاهیان و اعضای نظام مهندسی در قالب کمیته نظارت بر پروژههای شهرستان تشکیل شده است.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از صدور حواله تحویل ۱۱۵ تن قیرتهاتری مازاد بر سهمیه سال ۱۴۰۳ برای آسفالت معابر شهرک اندیشه بیجار خبر داد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید بر این که برنامهریزیها در حوزه بازآفرینی باید هرچه سریعتر به اقدامهای میدانی و ملموس بینجامد، گفت: ساختار نهادسازی این حوزه دستکم در پنج شهر استان ایلام نیازمند تقویت و بازآرایی فوری است.
رییس راهداری و حمل نقل جادهای فریدن از اجرای عملیات بهسازی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان با اعتبار ۲۱۴ میلیارد ریال طی امسال خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام حمایت از ایجاد دفاتر محلی بازآفرینی در شهرها، بر ضرورت تهیه طرحهای ستاد بازآفرینی شهری بر اساس مطالعات میدانی و واقعی تاکید کرد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 22 سنت معادل 0.35 درصد افزایش به 63 دلار و 60 سنت رسید
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه بهدنبال طرحریزی چارچوب یک قرارداد تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافت. این قرارداد ترس از تأثیر تعرفهها و محدودیتهای صادرات بین دو مصرفکننده بزرگ نفت در دنیا را بر رشد اقتصاد جهان آرام میکند. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت […]
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.29 درصد کاهش به 60 دلار و 88 سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 94 سنت معادل 1.46 درصد افزایش به 65 دلار و 47 سنت رسید.
کارشناسان بخش انرژی در گفتوگو با خبرگزاری تاس هشدار دادند که اگر نفت روسیه از بازار جهانی ناپدید شود، قیمتها ممکن است از 200 دلار در هر بشکه نیز فراتر رود.
عضو هیات رئیس اتاق بازرگانی ایران میگوید که عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور بهویژه از سال ۱۳۹۷ تاکنون ناشی از مشکلات سیاستگذاری ارز و صدور کارتهای بازرگانی برای افراد فاقد صلاحیت است و این مشکلات ناشی از سیاستهای نادرست بانک مرکزی و دولت است.
در آیین اختتامیه دومین نشست منطقهای دیپلماسی استانهای حوزه شمالشرق کشور که با حضور جمعی از مقامات ارشد دولتی و حاکمیتی و فعالان اقتصادی در مشهد برگزار شد، و راهکارهای پیشرفت روابط تجاری و توسعه زیرساختها برسی شد.
با تمهیدات بانک مرکزی و پیرو تعامل صورت پذیرفته با وزارت صمت و اتاق بازرگانی ایران با رعایت شرایط و ضوابط خاص امکان فروش ارز حاصل از صادرات کالاهای انتهای زنجیره فولادی و فرآورده نفتی در تالار دوم مرکز مبادله برای صادرکنندگانی که حداقل ۲۰٪ از تعهدات خود را در ۱۵ ماه گذشته در تالار […]
صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می کند، زیرا تقویت ظرفیتهای تولید و ایجاد ظرفیتهای جدید، هموار کردن راه توسعه صادرات نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاریهای موجود و کاهش انحصار پررنگ تر می کند.
در نشست کارگروه شورای گفتوگو مقرر شد پیگیریهای لازم برای بازنگری عوارض صادراتی مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی بازنگری شود.
سید جلال موسوی درباره مشکلاتی که باعث نارضایتی بخشی از کامیونداران شده است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل کامیونداران و رانندگان کامیون در بخش سوخت است که در این باره چندین جلسه بررسی راهکارهای حل این مشکل با مسئولان دستگاه های مرتبط داشتیم.
وی ادامه داد: اولین خواسته کامیونداران از دولت بازگرداندن سهمیه پایه ۲۰۰۰ لیتر با نرخ ۳۰۰ تومان است. در حال حاضر این سهمیه پایه حذف شده است و مورد محاسبه قرار نمی گیرد، به جای آن ماهانه براساس نوع کامیون و محاسباتی که پایه آن مشخص نیست به هر کارتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر واریز می شود که همین مقدار هم در موعد مقرر واریز نمی شود و به طور جزیی و خرد در طول ماه به کارت سوخت رانندگان واریز می کنند.
موسوی با اشاره به ایرادات ارائه سوخت آزاد دولتی با نرخ ۶۰۰ تومان گفت: با سوخت آزاد به طور صد درصد مخالف هستیم چراکه گازوئیل آزاد دولتی با نرخ ۶۰۰ تومان هم فساد و هم نارضایتی بین کامیونداران ایجاد کرده و می کند. شاهد آن هستیم که در برخی جایگاه های سوخت که برای ارایه سوخت آزاد در نظر گرفته شده اند گازوئیل با نرخ ۶۰۰ تومانی را تا ۲۰۰۰ تومان هم به رانندگان به فروش رسانده اند. یا اینکه راننده ای کارت خود را در آن جایگاه سوخت به اجاره گذاشته است و همین موضوعات باعث گران فروشی گازوئیل ۶۰۰ تومانی شده است.
وی تاکید کرد: موضوع دیگر در بحث گازوئیل نرخ آزاد دولتی که باعث نارضایتی کامیونداران شده این است که اساسا مشخص نکرده اند کدام جایگاهی این سوخت را در چه بازه زمانی و ساعتی به رانندگان ارایه می دهد. در حال حاضر متاسفانه یک راننده کامیون برای استفاده از این سوخت باید بین جایگاه های سوخت در مسیر جستجو کند که کدام جایگاه سوخت ۶۰۰ تومانی را ارایه می دهد و مشکل دیگر این است که جایگاه های منتخب در هر ساعتی این سوخت را ارایه نمی دهند و اساسا ساعت ارایه سوخت مشخص نیست و همین موضوع باعث ایجاد صف های طولانی شده است.
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور ادامه داد: در حالی که کامیونداران متحمل این مشکلات برای دریافت سوخت هستند، رفع این مشکل یک راهکار ساده دارند. این سوخت به جای اینکه به جایگاه داران اختصاص داده شود باید به کارت سوخت رانندگان واریز شود و راننده می تواند در هر جایگاه و در هر ساعتی از این سوخت استفاده کند اما متاسفانه مسئولانی که در این باره تصمیم می گیرند اساسا با مشکلات رانندگان جاده آشنایی ندارند و نمی دانند که مشکل چیست و متاسفانه یک نگاه بالا به پایینی دارند به طوریکه برخی از این مسئولان به ویژه نمایندگان شرکت نفت در جلسات حضور ندارند در حالی که عمده مشکل رانندگان به این بخش می گردد.
موسوی گفت: همانطور که گفتم با سوخت آزاد مخالف هستیم اما اگر قرار بر ارایه سوخت آزاد ۶۰۰ تومانی است باید جایگاه های سوخت و ساعت ارائه آن حداقل مشخص شود تا راننده کامیون از ۱۲ شب در صف منتظر دریافت سوخت تا صبح فردا نماند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ شهری از کشور با موضوعاتی مانند اعتصاب رانندگان کامیون مواجه نیستیم، اظهار داشت: هر چند که مسئولان هیچ راهکاری برای برطرف سازی مشکل سوخت رانندگان کامیون در نظر نگرفته اند و هیچ وعده ای هم ندادند اما شرایط در تمام شهرها و استان های کشور آرام است و هیچ کامیونداری دست به اعتصاب نزده است.
نایب ررئیس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور درباره مشکلی که برای کامیونداران و رانندگان کامیون اکبرآباد در نسیم شهر ایجاد شده بود، گفت: آن موضوع به عدم فعال شدن سامانه ای که برای صدور بارنامه طراحی شده بود برمی گشت، در همان روز هم مشکل حل شد و ادامه دار نشد. سامانه ای برای صدوربارنامه طراحی کرده بودند که آن سامانه موفق به صدور بارنامه نشد و معطلی چند ساعته رانندگان اعتراضاتی را ایجاد کرد که همان روز مشکل را حل کردند.
موسوی تاکید کرد: متاسفانه از چند روز گذشته در فضای مجازی تهدیداتی برای رانندگان کامیون مطرح شد که شایعاتی بیش نبود و واقعیت نداشت که البته فراگیر نبود و امروز پنجم آذر ماه هیچ مشکلی برای فعالیت رانندگان کامیون وجود ندارد و در حال فعالیت هستند.