به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حل و نقل کشور در روزهای اخیر عنوان کرد: در حال حاضر ۲۷۵۰ کیلومتر مسیر آزادراهی در دست بهره برداری داریم و ۱۱۰۰ کیلومتر هم در دست احداث است اما نیاز کشور حداقل ۱۰ هزار کیلومتر آزادراه است، برنامه ما این است که ۷۵۰ کیلومتر از این ۱۱۰۰ کیلومتر را تا پایان دولت سیزدهم به بهره بردای برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قیر تهاتری تصریح کرد: یکی از موارد اساسی مورد نیاز ما در بخش آزادراهی، بزرگراهی و همچنین راههای اصلی، فرعی و روستایی، تأمین قیر است؛ سال گذشته در نیمه نخست سال سهمیه قیر تهاتری تخصیص داده نشد اما در نیمه دوم ۱۴۰۰ دولت و وزارت نفت کمک کردند و سهمیههای قیر به پروژههای عمرانی داده شد. به این ترتیب بخشی از جادههایی که آماده آسفالت ریزی هستند، تکمیل و زیر بار ترافیک میروند.
در همین حال حجتالاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم سرعین در مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین اظهار کرد: اجرای طرح هادی روستاهای سرعین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسریع شود و نیز ۵۰۰۰ تن قیر رایگان جهت تکمیل جاده ورنیاب به سرعین اختصاص یابد.
حال سوال اینجاست با توجه به محاسن این طرح چرا منابع کافی به قانون قیر تهاتری تاکنون اختصاص نیافته است؟ چرا توسعه راهها قربانیی یک بام و دو هوای مسئولین شده است؟
- منبع خبر : خبرگزاری انجمن قیر ایران




















