رضا اکبری روز جمعه در جریان بازدید از چند طرح راهداری در زنجان افزود: در خصوص آزاد راه زنجان به تبریز توافقی بین سازمان راهداری و بانک ملی وجود دارد که بر اساس آن کار عمرانی و بهسازی این مسیر هم از سمت تبریز و هم از سمت زنجان عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات راهداری در گرو استفاده از بخش خصوصی در این حوزه است، اظهار کرد: تلاش داریم ارتقای کیفیت خدمات جاده ای و موانع پیش روی راهداری، با برون سپاری و با بهرهگیری از ظرفیت بخش خصوصی رفع شود.
اکبری ادامه داد: برنامه عملیاتی نگهداری راه های استان ها در حال تنظیم است و تلاش داریم اعتبارات به نحوی تنظیم شود تا طرح ها به خوبی پیش برود و مسائل مالی آنها به حداقل برسد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه راههای روستایی، شهرستان ها کم برخوردار در سال جاری به صورت ویژه مورد توجه است تا ضریب برخورداری در برخی مناطق بهتر شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ساماندهی ماشین آلات فرسوده راهداری از دیگر اولویت های این سازمان در سال جاری است.
آزادراه تبریز- زنجان و بالعکس که با عنوان آزادراه پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شده است، قسمتی از آزادراه تهران – قزوین – زنجان – تبریز – بازرگان و بخشی از راه ابریشم محسوب می شود که عملیات احداث آن از سال ۱۳۷۵ آغاز و اسفند سال ۱۳۸۹ بهره برداری شد.
این آزادراه که نخستین آزادراه کوهستانی و یکی از عظیمترین طرح های راهسازی کشور محسوب می شود ۲۸۵ کیلومتر طول دارد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
- منبع خبر : ایرنا