برگزاری سمینار معرفی انواع قیر در تبریز
برگزاری سمینار معرفی انواع قیر در تبریز
کارگاه آموزشی تولید و آزمایش انواع قیر با حضور نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی و مجریان پروژه‌های عمرانی و راهسازی در سالن همایش های شرکت آذربام عایق کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران، این سمینار یک‌روزه با هدف آموزش و اطلاع رسانی در مورد رده بندی عملکردی قیر، فرهنگ سازی در خوزه راهسازی، افزایش کیفیت آسفالت با رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی، آگاه‌سازی جامعه و کسب دانش با همکاری انجمن قیر ایران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی برگزار گردید.

به گفته دکتراحمد منصویان مدرس این کارگاه آموزشی و سرپرست بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، درجه‌بندی قیرها بر اساس درجه عملکرد یا کارآیی آن‌هاست. تولید قیر PG روشی نسبتا جدید است که قیر بر اساس شرایط آب و هوایی متناسب با اقلیم مناطق طبقه‌بندی می‌شود.

در رده بندی بر اساس عملکرد، هر قیر با ۲ دمای بالا و پایین معرفی می‌شود که قیرهای پی جی از تنظیم دما در سردترین دمای شب و گرم‌ترین دمای روز برخوردارند.

استفاده از قیرهای پی جی حداقل عمر آسفالت را ۱.۵ تا ۲ سال افزایش می‌دهد.

دکتر منصوریان در خلال برگزاری همایش، طی بیاناتی از خدمات انجمن قیر ایران در توسعه دانش قیر و آسفالت و اطلاع رسانی همه جانبه در سایت انجمن قدر دانی کرد و آمادگی خود را جهت همکاری علمی و پژوهشی با انجمن اعلام نمود.