دزفول با یک هزار و ۱۳۲ کیلومتر راه بیشترین مسیر جاده‌ای خوزستان را دارد
دزفول با یک هزار و ۱۳۲ کیلومتر راه بیشترین مسیر جاده‌ای خوزستان را دارد
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول با بیان اینکه در برخی روزها آمار تردد بار این شهرستان از بندر امام نیز بیشتر است، گفت: شهرستان دزفول با حدود یک هزار و ۱۳۲ کیلومتر راه دارای بیشترین مسیر جاده‌ای در خوزستان و یکی از سه شهر درجه یک استان از نظر حمل کالا است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول با اشاره به جذب اعتبار قابل توجه برای آسفالت معابر اصلی و روستایی دزفول با پیگیری نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: تحول بزرگی در آسفالت و بهسازی جاده‌های اصلی دزفول در محورهای شوش و شوشتر و همچنین جاده‌های روستایی طی ماه‌های آینده رقم می‌خورد.

وی افزود: جاده‌های روستایی متعددی از جمله جاده‌های سبزآب به سربیشه، ماهور برنجی، چهار راه آوج به سیاه منصور، جاده زاویه‌ها، روستای سیدعنایت به سید نور، بنوت به خیبر و همچنین اصلاح و آسفالت جاده‌های گردشگری ‌پامنار و لیوس با عملیاتی شدن این طرح آسفالت و بهسازی می‌شوند.

شریف اظهارکرد: جاده‌های میانه و شهیون متعلق به شرکت نفت است و اصلاح، ایمن سازی و تعمیر این جاده‌ها به عهده این شرکت است.

راه اندازی پایانه حمل و نقل دزفول ضروری است

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول آخرین وضعیت احداث پایانه بار دزفول را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود موقعیت بسیار مناسبت زمین تعیین شده و استقبال انجمن رانندگان و شرکت حمل و نقل کالا از این طرح به دلیل قیمت گذاری بالای این زمین هزینه خرید این ۱۰ هکتار سنگین بوده که موجب توقف کار شده است.

وی افزود: راه اندازی پایانه بار دزفول کمک بزرگی به شهرستان است که متاسفانه پس از پیگیری برای کاهش این قیمت گذاری نه تنها این قیمت کاهش نیافت بلکه قیمت گذاری به سه برابر افزایش یافت.

احداث آزادراه دزفول تمام مشکل حمل و نقلی این شهرستان را برطرف می‌کند

شریف احداث آزادراه دزفول را نیازمند عزم ملی دانست و بیان کرد: تنها قطعه اجرای نشده آزادراه شمال به جنوب محور اندیمشک به دزفول و ملاثانی است که در صورت احداث این آزادراه تمام مشکل حمل و نقلی دزفول برطرف و دستاوردهای اقتصادی فراوانی نیز برای شهرستان دارد.

وی با اشاره به تردد کامیون‌ها در سطح شهر به دلیل نداشتن پایانه حمل و نقل در این شهرستان افزود: تردد این کامیون‌ها علاه بر تخریب زیرساخت‌ها و ایجاد آلودگی صوتی و محیط زیستی، عامل تصادف و مزاحمت برای شهروندان شده که ایجاد پایانه حمل و نقل برای ساماندهی این وضعیت بسیار مهم است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول گفت: ۵۰ تن قیر برای آسفالت جاده پارک جنگلی تخصیص یافته ولی به دلایلی اجرای این طرح با تاخیر مواجه شده است که به محض برطرف شدن موانع، عملیاتی کردن این طرح آغاز می‌شود.

خودروهای شوتی از عوامل مهم افزایش تصادف در محور دزفول به شوشتر است

شریف آمار بالای تصادفات رانندگی در برخی محورهای دزفول را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: روزهای پایانی هر هفته به ویژه در ایام تعطیلی و بارانی، متاسفانه با افزایش تصادف‌ها در محورهای دزفول مواجه هستیم.

وی تغییر مسیر تردد خودروهای شوتی را یکی از دلایل افزایش تصادف در محور دزفول به شوشتر دانست و افزود: جریمه و توقیف خودروهای شوتی طی ماه‌های اخیر در دستور کار پلیس راه اهواز قرار گرفته که این موضوع باعث تغییر مسیر خودروهای شوتی به جاده دزفول به شوشتر شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول گفت: ۲۰ کیلومتر روشنایی جاده‌های برون شهری دزفول با همکاری بخشداران اجرا و تعدادی برج نوری در نقاط مهم جاده‌های ارتباطی نصب شده است

  • منبع خبر : ایرنا