۲۵۰ میلیارد ریال به راه‌های روستایی خراسان‌شمالی اختصاص یافت
۲۵۰ میلیارد ریال به راه‌های روستایی خراسان‌شمالی اختصاص یافت
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای ارتقای راه‌های روستایی خراسان شمالی اختصاص یافت.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور  اظهار کرد: خراسان شمالی در بهره مندی از راه های روستایی عقب ماندگی هایی دارد که جبران آن نیازمند نگاه ویژه دولت چهاردهم است.

وی افزود: در دیدار با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور راهکارهای مختلف ارتقای راه های روستایی خراسان شمالی بررسی و قرار شد این سازمان قیر تهاتری در اختیار استان قرار دهد.

شهریاری در رابطه با تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان و پل خندقلو نیز گفت: طرح هایی که مشاور تاکنون در خصوص این محور تعیین کرده در جلسه شرکت ساخت و توسعه زیربناها مطرح خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه، سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسه فنی با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار خواهد شد تا اعتباراتی نیز از محل منابع مدیریت بحران اخذ و این طرح وارد فاز اجرا شود.

جاده بجنورد – آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین دچار مشکل و ناایمن شد و تردد خودروها از این محور ممنوع و از جاده قدیم بدرانلو انجام می شد و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد – جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

  • منبع خبر : ایرنا