تخصیص ۳۹۰۰ تن قیر تهاتری به محلات هدف بازآفرینی و بافت فرسوده استان
تخصیص ۳۹۰۰ تن قیر تهاتری به محلات هدف بازآفرینی و بافت فرسوده استان
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از تخصیص ۳۹۰۰ تن قیر تهاتری به محلات هدف بازآفرینی و بافت فرسوده استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ضمن حضور در شهرستان ملکان، به همراه شهردار به بررسی عملیات اجرایی طرح‌های بازآفرینی شهری در محلات هدف و بافت فرسوده پرداخت.

وی در جریان این بازدید گفت: بازآفرینی شهری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین طرح‌های وزارت راه و شهرسازی است که با هدف ارتقای کیفیت زندگی در شهرها اجرا می‌شود و دارای طرح‌های مختلفی از جمله بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده، تخصیص قیر تهاتری برای محلات هدف بازآفرینی شهری و… است.

موسوی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به طرح‌های بازآفرینی شهری افزود: یکی از طرح‌های مهم بازآفرینی شهری تخصیص قیر تهاتری به شهرداری‌ها جهت آسفالت معابر بافت فرسوده است و در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان، هرساله مقدار مشخصی قیر تهاتری برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: امسال خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مقدار ۳۹۰۰ تن قیر تهاتری جهت آسفالت معابر شهری بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی به شهرداری‌های استان اختصاص داده‌ایم و در حال پیگیری هستیم تا ۶۰۰۰ تن دیگر نیز به این مقدار افزوده شود.

وی یادآور شد: با تخصیص میزان قیر اشاره شده برخی شهرستان‌ها توانسته‌اند بخش عمده‌ای از معابر شهری محلات هدف و بافت فرسوده خود را آسفالت نمایند و ان‌شاءالله با تخصیص دوباره قیر تهاتری موارد باقیمانده نیز رفع شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی