تاکید رئیس جمهور منتخب بر نقش آفرینی تشکل‌های تخصصی
تاکید رئیس جمهور منتخب بر نقش آفرینی تشکل‌های تخصصی
مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، عصر شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ در دیدار رئیس هئیت مدیره، بازرس و دبیر انجمن قير ایران، بر استفاده مؤثر از ظرفیت انجمن های تخصصی مانند انجمن قیر ایران و نقش‌آفرینی آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران، در این دیدار دکتر پزشکیان از آحاد صنعت گران، بویژه تولیدکنندگان قیر در بالا بردن سطح مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از وی تشکر کرد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به مشکلات پیش روی صنایع از جمله صنعت قیر اظهار داشت: کشور به همدلی و حضور مؤثر کارآفرینان و تولیدکنندگان نیاز دارد و وظیفه دولت، تسهیل‌گری برای تلاشگران عرصه تولید است.

وی با تأکید بر نقش بخش خصوصی در توسعه همه جانبه کشور، خواستار مشارکت هر چه بیشتر این بخش در تولید ثروت برای رفاه مردم و سربلندی ایران شد.

در ابتدای این دیدار، سید احمد فتاح زاده بازرس انجمن قیر ایران، پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را تبریک گفت.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی، ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب، خواستار خروج از بن‌بست صادراتی تولیدکنندگان قیر در شمالغرب کشور شد.

در ادامه این دیدار صمیمانه، داود محمدی، رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران با تبیین توانمندی و سابقه درخشان صنعت قیر در تأمین ارز و کالای مورد‌نیاز کشور و نقش آفرینی در پیشرفت کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، آمادگی همه جانبه فعالان صنعت قیر ایران در حمایت از برنامه‌های رئیس جمهور منتخب را اعلام کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران با اشاره به صدور بخشنامه های متعدد بانک مرکزی و وزارت صمت در حوزه بازگشت ارز که ناشی از تصمیم‌گیری مدیرانی است که کمترین تجربه را در کار اقتصادی و ارزآوری دارند، اظهار داشت: چنانچه وزارت صمت و بانک مرکزی حمایت‌های لازم را از صنعت قیر به عمل آورند، این صنعت قادر است در رتبه برتر ارز آوری کشور قرار گیرد.

محمدی با اشاره به تعدد بخشنامه ها و ابلاغیه‌های دستگاه‌های اجرایی که مغایر با سیاست‌های تسهیل‌گری دولت و موجب اختلال در روند فعالیت‌های صنعت قیر ایران به ویژه در بخش صادرات است، خواستار حضور مؤثر کارشناسان انجمن قیر ایران بعنوان امین و مشاور دولت در مراکز تصمیم گیری شد.

در پایان این دیدار مهرداد همتی دبیر انجمن قیر ایران نیز با تشریح مشکلات بازگشت ارز در فروش نفت و با اشاره به تجربه موفق تولیدکنندگان قیر در بازگشت ارز حاصل از صادرات بر توانایی صنعت قیر در تأمین برخی کالاهای موردنیاز دولت تاکید کرد.