حدود ۱۰۰۰ تن قیر به شهرداری‌های چهار شهر هدف بازآفرینی استان زنجان تحویل داده شد
حدود ۱۰۰۰ تن قیر به شهرداری‌های چهار شهر هدف بازآفرینی استان زنجان تحویل داده شد
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حوزه بازآفرینی شهری طی سال گذشته حدود هزار تن قیر به شهرداری های چهار شهر هدف بازآفرینی استان زنجان تحویل داده شد.

محسن محرمی در  اولین نشست عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان زنجان به منظور تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل و مسکن که در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این معاونت در سه بخش مسکن، نظام مهندسی و بازآفرینی شهری فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تمرکز و انرژی راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است،ابراز کرد: طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

یگانه تصریح کرد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است و تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده که ۷۲ درصد از پروژه نهضت ملی مسکن در استان از بابت( تامین زمین و عقد قرار شده ) عملیاتی شده است.

وی از ارائه خدمت ۶ هزار مهندس در رشته های مختلف مهندسی در استان خبر داد و ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری طی سال گذشته حدود هزار تن قیر به شهرداری چهار شهر هدف بازآفرینی استان زنجان تحویل داده شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی