دکتر حیدری: رقابت بخش دولتی با شرکت‌های خصوصی تصمیمی زیان‌بار است / داود محمدی: فرهنگ‌سازی در حوزه تولید قیر از اولویت های انجمن قیر ایران است.
دکتر حیدری: رقابت بخش دولتی با شرکت‌های خصوصی تصمیمی زیان‌بار است / داود محمدی: فرهنگ‌سازی در حوزه تولید قیر از اولویت های انجمن قیر ایران است.
به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران، آیین افتتاحیه رسمی همایش آموزشی قیر و آسفالت با حضور مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صبح امروز 23 خرداد در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی برگزار شد.

در این همایش سه روزه که با حمایت انجمن قیر ایران آغاز شد، دکتر حیدری طی سخنانی با اشاره به نیاز ۲۵۰ همت بودجه برای نگهداری راههای کشور، از مسئولین امر و فعالان بخش خصوصی در صنعت راهسازی درخواست نمود که با نگاهی جدید و تغییر روش‌ها، خلاء کمبود بودجه برطرف گردد تا گام مهمی در توسعه و نگهداری از شریان‌های حیاتی کشور برداشته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به تحول در صنعت قیر و شکست انحصار پس از ورود بخش خصوصی به این صنعت، اذعان نمود که با حضور شرکت‌های قیرساز بخش خصوصی اتفاقات چشمگیر و قابل توجهی در این حوزه رخ داد که غیرقابل انکار می‌باشد.

وی تجهیز آزمایشگاه شرکت‌های بخش خصوصی به امکانات آزمایش قیر عملکردی و سرمایه‌گذاری کلان در این بخش را به عنوان یکی ازخدمات بزرگ شرکت‌های تولید قیر به عمران و آبادی کشور عنوان نمود.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در ادامه با انتقاد به تأسیس شرکت‌های دولتی در حوزه تولید قیر و آسفالت، ضمن گلایه از عدم تمکین از فرمان صریح رهبری، به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد به جای رقابت با شرکت‌های بخش خصوصی، به حمایت از ایشان اقدام نمایند.

داود محمدی رئیس هیئت مدیره انجمن قیر ایران نیز در بیاناتی ضمن خیرمقدم به مدیران استانی بنیاد مسکن و قدردانی از تعامل رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، از آمادگی انجمن قیر ایران در ایفای مسئولیت اجتماعی و پشتیبانی از فرهنگ‌سازی و آموزش، تقویت بنیه علمی مسئولان و کارشناسان راهسازی را از مهمترین وظایف انجمن قیر و مسئولان دولتی ذیربط عنوان نمود.

گفتنی اولین دوره آموزشی آزمایشات تخصصی قیر و آسفالت به مدت سه روز در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با حمایت انجمن قیر ایران ویژه مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال برگزاری می‌باشد.