۵۰۰ هکتار از بافت فرسوده بجنورد زیر چتر بازآفرینی شهری رفت
۵۰۰ هکتار از بافت فرسوده بجنورد زیر چتر بازآفرینی شهری رفت
مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری گفت: ۲۴ محله اسکان غیررسمی مرکز خراسان شمالی در دولت سیزدهم به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری انتخاب شد که ۵۰۰ هکتار آن در حال بازآفرینی است.

احمد مقدمی  اظهارکرد: ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهر بجنورد معادل یک سوم در محلات غیررسمی سکونت دارند که شهرداری موظف به پرداخت ۵۰ درصد عوارضات ساخت ساز و صدور پروانه برای این محلات است.

مشاور شهردار بجنورد در حوزه بازآفرینی شهری اضافه کرد: همچنین با پی گیری های لازم مقرر شد تا قیر تهاتری برای روکش و آسفالت این محلات در اختیار آنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام شهرداری بجنورد به بسته‌های تشویقی بازآفرینی شهری، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

مقدمی افزود: نیاز است برای بهره مندی ساکنان محلات هدف بازآفرینی، خدمات بیشتری در حوزه های مختلف شهری ارائه دهیم که این امر نیاز به جذب و تخصیص اعتبارات دارد.

حاشیه نشینی ۳۰ درصد جمعیت بجنورد

براساس این گزارش شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

در این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار آن در شهر بجنورد ساکن هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

  • منبع خبر : ایرنا