اجرای ۳۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی در زنجان
اجرای ۳۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی در زنجان
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نزدیک به ۳۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی در دولت سیزدهم در استان زنجان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

سیداحمد خلیلی در زنجان با بیان اینکه وجود شبکه‌های ارتباط جاده‌ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد، اظهار کرد: معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان را در قالب احداث، تعریض، بهسازی و ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی هفت پروژه را در سطح استان در دست اقدام دارد.

وی درباره عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در حوزه راه‌سازی در دولت سیزدهم اقزود: توسعه راه‌ها و توجه به حوزه راه‌سازی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم بود و از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به «۳۵ کیلومتر» پروژه راه‌سازی در سطح استان زنجان با اعتباری به ارزش روز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: «۱۵ کیلومتر» از قطعه دوم محور و «۱۲ کیلومتر» از قطعه چهارم محور «سلطانیه، قیدار، کبودرآهنگ، همچنین شش کیلومتر از محور زنجان به بیجار و بیش از ۱.۵ کیلومتر هم از محور ملاسرا-شفت به بهره‌برداری رسیده است.

استان زنجان، دارای بیش از ۵۶۰۰ کیلومتر راه است که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۴۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی است.

  • منبع خبر : ایمنا