احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در ۱۰ شهرستان استان طی سال گذشته خبر داد.

حسن شهبازی اظهار کرد: در سال گذشته راه ۱۰۸ روستای استان به طول ۱۳۴ کیلومتر احداث شد که از لحاظ میزان احداث در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفتیم.

وی افزود: با احداث این میزان راه روستایی ۴۵۲۲ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: با احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی، شاخص برخورداری روستاهای استان از راه آسفالته در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، پنج درصد افزایش یافته و به ۷۵ درصد رسیده است.

شهبازی بیشترین میزان احداث راه روستایی در سال گذشته را در شهرستان سقز با ۳۰.۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: شهرستان سقز با وجود اینکه دومین شهرستان بزرگ استان است اما از لحاظ آسفالت راه‌های روستایی در رده‌های آخر قرار دارد.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری احداث راه روستایی در سال گذشته ۸۰ کیلومتر بود که توانستیم بیشتر از این میزان را محقق کنیم.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۱ میلیارد تومان برای احداث راه‌های روستایی در استان هزینه شد، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی با وجود اقدامات مثبتی که با حمایت‌های استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است، اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند اعتبارات جهشی هستیم.

شهبازی با اعلام اینکه در سال جدید علاوه بر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های جدید، اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تأمین بودجه پروژه‌های راه روستایی از منابع استانی و فقط تأمین قیر بر عهده سازمان راهداری است.

وی اضافه کرد: برای سال جاری احداث ۱۹۷ کیلومتر راه روستایی در استان هدف گذاری شده است.

 استان کردستان ۶۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

  • منبع خبر : ایمنا