راه‌های روستایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد
راه‌های روستایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: راه ۱۳ روستای استان که بر اثر جاری شدن روان آب و سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته مسدود شده‌ بود، بازگشایی شد.

اسدالله جلال‌زاده  اظهار کرد: با توجه به مخاطرات جوی به واسطه سیلاب چند روز اخیر، ۴۵ تیم عملیاتی راهداری و ۱۹۰ راهدار با ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به صورت شبانه‌روزی برای عملیات بازگشایی محورهای روستایی بکارگیری شدند.

وی افزود: راه‌های بیش از ۷۰ روستا در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان در ۲۴ ساعت گذشته سیلابی و منجر به انسداد ۱۳ مسیر روستایی شد که با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری تمام محورهای آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون راهداران مشغول پاکسازی پل‌ها، آبنماها، تخلیه قنات‌ها و ریزش‌برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

وی سامانه گویای ۱۴۱ را، راه ارتباطی مردم با مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد و گفت: مشکلات به وجودآمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شده است.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی هم اعلام کرد: ناپایداری‌های جوی در استان ادامه دارد و در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر شده‌ است.

وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی‌ و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها به ویژه در نیمه شرقی استان، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای، احتمال رخداد دمای صفر درجه در مناطق کوهستانی از مخاطرات فعالیت توده هوای ناپایدار جوی است.

  • منبع خبر : ایرنا