معابر ۲۷۸ روستا در زنجان آسفالت ریزی شد
معابر ۲۷۸ روستا در زنجان آسفالت ریزی شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی ۲ سال گذشته، معابر ۲۷۸ روستای استان به میزان ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار مترمربع با مشارکت دهیاری‌ها و صرف حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار آسفالت ریزی انجام شد.

رضا خواجه ای افزود: سال گذشته، اجرای آسفالت معابر در ۱۷۶ روستای استان با اعتبار ۶۶۴ میلیارد ریال، به میزان ۶۶۰ هزار مترمربع انجام شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز سهمیه ۵۲۰ میلیارد ریالی به استان اعلام شده است و منتظر باز شدن سامانه برای تخصیص اعتبار و ظرفیت قیر تهاتری هستیم.

این مسوول ادامه داد: پس از تخصیص قیر تهاتری اوایل سال آینده اقدامات آغاز می شود و تا قبل از مهر نیز عملیات به اتمام می‌رسد.

خواجه ای بهسازی معابر شاخص زیست محیطی روستاها، بهبود عبور و مرور، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی را از اولویت های مهم این نهاد در راستای توسعه روستاها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تامین قیر تهاتری به موجب رونق فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، تسریع آسفالت راه‌های روستایی، نوسازی شبکه معابر روستایی و شهری، احداث، بازسازی و ترمیم جاده‌ها و در نهایت افزایش رفاه مردم می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، اجرای ۳۷۹ طرح هادی روستایی، تهیه و بازنگری طرح هادی در ۲۵۸ روستا، اجرای ۲۹۹ پروژه سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در روستاها با هدف اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه پاسخ استعلام در پنجره واحد زمین به تعداد ۲۰ هزار و ۲۲۴ فقره، ایجاد ۹۹۱ فرصت شغلی در روستاهای استان و اعطای ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای متقاضیان اشتغالزایی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن درسال های اخیر در حوزه عمران روستایی بوده است.

  • منبع خبر : ایرنا