رکورد ملایر در بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی
رکورد ملایر در بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی
شهرستان ملایر با بیش از ۹۱۰ کیلومتر انواع راه به لحاظ طول راه‌ها رتبه اول استان همدان را دارد که بیش از ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های شریانی و ۱۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی در دولت سیزدهم انجام شد که در مقایسه با سال‌های گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.

چهارخطه بودن محورهای ارتباطی امروز یکی از موضوع های توسعه یافتگی است که در حال حاضر از ۹۱۰ کیلومتر انواع راه در شهرستان ملایر، ۱۴۲ کیلومتر آن بزرگراه، ۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴۲ کیلومتر شوسه شنی روستایی و ۱۲۲ کیلومتر راه خاکی و بین مزارع و ۲ هزار و ۳۵۰ دهانه انواع پل و آبرو است که از این نظر ملایر در کریدور ارتباطی بسیار خوب قرار دارد.

با توجه به ثبت تردد شمار راه‌های حوزه استحفاظی، سالانه ۳۰ میلیون تردد در سطح راه‌های شهرستان ملایر ثبت شده که اگر هر تردد ۲ نفر لحاظ شود، در مجموع سالانه ۶۰ میلیون نفر از حوزه راه‌های استحفاظی این شهرستان تردد می‌کنند که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همواره بستری امن را برای مردم از لحاظ مسافر و بار فراهم می‌کند.

همچنین سالانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن بار توسط ناوگان باری شهرستان ملایر در سطح کشور جابجا می‌شود و حدود ۴۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی مسافری از طریق ناوگان اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری به مقاصد مختلف کشور در حال جابجایی هستند و به دلیل قرار گرفتن ملایر در کریدور اصلی زائران اربعین و عتبات عالیات، سالانه میزبان شمار زیادی از زائران است.

ثبت سالانه ۶۰ میلیون تردد در محورهای ارتباطی ملایر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر معتقد است: با توجه به اینکه راه‌ها همواره نیاز به نگهداری و مرمت دارند و رسالت مهم ما در طول سال و به صورت شبانه‌روزی در فصل گرم و سرد سال، نگهداری راهها به شکل مطلوب برای خدمات بهتر و ایمن بر عهده کاربران جاده‌ای است که در همین راستا پروژه‌های خوبی اجرا شده و یا در حال انجام است.

«هاشم اسکندریان» اظهار داشت: در دولت سیزدهم بیش از ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شریانی این شهرستان انجام شد و ۱۵ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی در دست اقدام است که هفت کیلومتر آن امسال افتتاح و هشت کیلومتر باقیمانده سال آینده با اختصاص اعتبارات و مساعد شدن شرایط جوی به بهره‌برداری می‌رسد که در نوع خود یک رکورد است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت بالغ بر ۳۷۰ هزار تُن آسفالت در سطح راه‌های حوزه استحفاظی ملایر اجرا شد، افزود: بهسازی و آسفالت هفت کیلومتر راه روستایی این شهرستان شامل روستای «هریرز»، «پریان» و ۲ کیلومتر راه روستایی «مالیچه» و «سراب طجر» است که هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

آسفالت راه روستایی هریرز- پریان؛ مطالبه‌ای ۱۲ ساله

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر بیان کرد: اجرای پروژه آسفالت راه روستایی «هَریرز» و «پریان» مطالبه ۱۲ ساله مردم این روستاها و خانواده معظم شهدا بود که در دولت سیزدهم محقق و ۲ کیلومتر آن اجرا شد و ۲ کیلومتر باقیمانده سال آینده به اتمام می‌رسد و علاوه بر این، ۲ پروژه کنارگذر پل مهدویه و کنارگذر پل هزارجریب با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نیز اجرا شد که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسکندریان بهسازی و آسفالت راه روستایی «گولوند» به طول ۱.۸ کیلومتر با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و افزود: امسال عملیات احداث ابنیه، زیرسازی و خاکریزی این پروژه به اتمام رسید و سال آینده با مساعد شدن شرایط جوی، بیس و آسفالت آن انجام می‌شود که اهالی روستای همراهی خوبی با ما داشتند.

رئیس اداره راهدای ملایر: در دولت سیزدهم بیش از ۹۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شریانی این شهرستان انجام شد و ۱۵ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی در دست اقدام است.

وی از دیگر اقدامات به بهسازی و آسفالت راه روستایی «کوسج‌خلیل» به طول سه کیلومتر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد که عملیات احداث ابنیه، پل‌ها، خاکریزی و زیرسازی به اتمام رسیده و در صورت تخصیص اعتبارات عملیات بیس و آسفالت آن سال آینده به اتمام می‌رسد.

در این میان تعریض محور ملایر به قوزان و اسلامشهر آق‌گل از اقدامات مهم و مطالبه مهم مردم بود که با نگاه عدالت‌محور دولت و پیگیری‌های مسئولان مربوطه پس از سال‌ها به عنوان یک پروژه ملی محقق شد و امسال چهار کیلومتر از پروژه عملیات زیرسازی و احداث ابنیه، بیس و آسفالت آن به بهره‌برداری رسید.

  • منبع خبر : ایرنا