پرونده پروژه‌های زخمی گچساران در دولت سیزدهم بسته خواهد شد؟
پرونده پروژه‌های زخمی گچساران در دولت سیزدهم بسته خواهد شد؟
برخی ها می خواهند با راکد خواندن تمام پروژه‌ها بذر یأس را در دل مردم این دیار نفتی کاشته و آنها را از خدمات دولت سیزدهم نا امید کنند، اما بررسی‌ها از حرکت رو به جلو پروژه‌های زخمی به جا مانده از گذشته به دست دولت حکایت دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعدد طرح‌های فعال در حوزه راه‌وشهرسازی گچساران گفت: ۹ طرح راهسازی با اعتباری حدود سه هزار میلیارد ریال و در جاده های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان گچساران در دست اجراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باند دوم کنارگذر گچساران توسط شرکت جهادگران مارون دشمن زیاری در حال خاک برداری مسیر و پی کنی پلهاست.

وی گفت: مبلغ قرارداد این طرح ۲۴ میلیارد است و امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده از پروژه ها، اعتبارات به پیمانکارانی تعلق می گیرد که پروژه های آنها فعال هستند.

پروژه‌های هزار میلیارد تومانی راه و ساختمان گچساران

در گچساران به غیر از نهصت ملی یک‌هزار میلیارد تومان قرار داد پروژه در حوزه راه و ساختمان در دست اقدام است.

راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران خاطرنشان کرد: در گچساران به غیر از نهصت ملی یک‌هزار میلیارد تومان قرار داد پروژه در حوزه راه و ساختمان در دست اقدام است.

وی بیان کرد: طرح گچساران_پازنان_رگ‌سفید از سوی شرکت هفت پیمان با مبلغ قرارداد ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به طول ۱۵ و نیم کیلومتر در دست ساخت است.

راستا عنوان کرد: مشکلات پروژه ماده ۲۳ این طرح هنوز حل نشده و صورت وضعیت مثبت آن ۲۶ میلیارد است.

وی با اشاره به دیگر پروژه های راه و شهرسازی در گچساران افزود: پروژه کنار گذر گچساران ( کمربندی ) از سوی شرکت شایان نیل ایرانیان با مبلغ قرارداد ۳۸۰ میلیارد ریال پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در دست ساخت است.

راستا با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر غیر فعال بوده اظهار داشت: قسمتی از مسیر آن آسفالت شده در حال تکمیل کردن پل های این طرح عمرانی هستیم و تکمیل زیرگذر پشکان فقط آسفالت آن مانده که مهمترین مشکل آن کمبود اعتبار و قیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قطعه یک جاده گچساران باباکلان از سوی شرکت زیدون کوش با مبلغ قرارداد ۲۹۰ میلیارد ریال به طول ۱۰کیلومتر در دست ساخت است.

راستا اضافه کرد: این طرح عمرانی صورت وضعیت آن پرداخت شده این طرح ۲۱میلیارد است و نداشتن قیر برای اسفالت کردن مهمترین مشکل این پروژه است.

وی گفت: قطعه ۲ جاده گچساران باباکلان از سوی شرکت سیمتریک با مبلغ قرارداد۳۳میلیارد ریال در دست اجرا می باشد، صورت وضعیت آن به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

راستا بیان کرد: بهسازی راه اصلی گچساران- باباکلان از سوی شرکت میلاد پیمان گچساران با قرارداد یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال است.

فعالیت راهداری در گچساران از امام‌زاده جعفر تا سرآب‌ننیز و پشکان

حمیدرضا پیمانجو در گچساران اظهار کرد: پروژه‌های حوزه راه در این شهرستان فعال بوده و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

 وی بیان کرد: در حال حاضر ۵ پروژه با اعتبار بیش از ۳۷۸ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال در گچساران اجرا و یا در دست اقدام است.

 سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها ۷۵ الی ۱۰۰ درصد است.

 پیمانجو عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه روستایی گلزار روستاهای آبچیرک، آبتوت، پاکوه، سراب ننیز و امامزاده جعفر با اعتبار بیش از ۲۸ میلیارد و ۵۷۶ میلیون و ۱۴۴ هزار ریال به طول بیش از ۲ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ اجرا گردیده است.

 وی گفت: همچنین بهسازی و آسفالت راه روستایی پشکان با اعتبار بیش از ۱۰۶ میلیارد و ۵۷۶ میلیون و ۸۳۳ هزار ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اقدام است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بهسازی و آسفالت جاده قبرستان دوگنبدان (آنتنی کارخانه روغن نباتی) با اعتبار بیش از ۶۲ میلیارد و ۶۲۶ میلیون و ۱۱۸ هزار ریال و پیشرفت ۹۵ درصد از دیگر پروژه‌های در دست اقدام گچساران است.

پیمانجو بیان کرد: از دیگر پروژه‌های حوزه راه در گچساران می‌توان به بهسازی و آسفالت و اجرای عملیات ابنیه فنی راه روستایی رودبال ( پل ) با اعتبار بیش از ۱۰۶ میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۵۰۰۰ ریال و پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد اشاره کرد.

 وی افزود: بهسازی راه روستایی رودبال (دیوار حایل) با اعتبار ۷۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۱۱ هزار ریال و پیشرفت ۷۵ درصد از دیگر پروژه‌های فعال گچساران است.

  • منبع خبر : فارس