داود محمدی روز چهارشنبه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت قیر، آسفالت، سیمان و بتن، عایقها و ماشین آلات وابسته از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اظهار داشت: به ۱۵ کشور از جمله هند، کنیا، سنگاپور و آفریقا صادرات میشود.
وی افزود: یک دغدغه از لحاظ قیمتگذاری داریم در حال حاضر تعهد ارزی صادرات قیر ۴۰ دلار بیشتر از ارزش گمرکی صادرات قیر میباشد که در صورت حل این مشکل، سالانه تا ۲ میلیارد دلار میتوانیم صادرات کنیم.
رییس انجمن قیر ایران با بیان اینکه سالانه ۶ میلیون تن قیر تولید میشود، گفت: چهار میلیون تن صادر می شود و ۲ میلیون تن نیز طبق مصوبههای مجلس برای طرح های داخل کشور اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: ماشین آلات راهسازی فرسوده است در صورتی که تکنولوژی های نوین وارد کشور شود شاهد افزایش کیفیت راهها خواهیم شد. بنا بر مشکلات تحریمی که داریم ماشین آلات راهداری نیز فرسوده است که اگر نوسازی و واردات انجام شود در کیفیت خیلی تاثیر می گذارد.
به گفته وی، ۴۰ تا ۵۰ درصد ماشین آلات راهسازی داخلی است.
محمدی با اشاره به اینکه ما در کشور ۳۰۰ هزار کیلومتر راه داریم، گفت: برای نگهداری از این راه ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است. اگر در زمان خود انجام نشود، مشکلات بسیاری به وجود میآید. دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد تومان را برای پروژه های داخلی اختصاص داده است و این انجمن سه سال است که قیمت ثابت را برای طرح های جاده ای اختصاص داده است.
عضو انجمن قیر در ادامه این مراسم اظهار داشت: برای نخستین بار در جهان از جدیدترین قیر تولیدی بسیار ویژه که در برابر سرما تا منفی ۲۵ درجه سانتیگراد مقاوم است، رونمایی شد.
- منبع خبر : بازار