دولت سیزدهم اعتبار تخصیصی ساخت جاده “شادمهر” را هفت برابر افزایش داد
دولت سیزدهم اعتبار تخصیصی ساخت جاده “شادمهر” را هفت برابر افزایش داد
فرماندار کاشمر گفت: دولت سیزدهم طی یک سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح دوبانده کردن جاده شادمهر- کاشمر اعتبار تخصیص داده است حال آن که از پایان دولت احمدی نژاد تا شروع دولت رئیسی، کمتر از ۲۰۰ میلیارد ریال برای این طرح مهم منطقه ای هزینه شده بود.

حجت الله شریعتمداری روز یکشنبه افزود: ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح مهم جاده ای در منطقه ترشیز (شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ) می گذرد و به واسطه پیگیری های دولت سیزدهم برای به سرانجام رسیدن این طرح، افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طرح دوبانده کردن جاده کاشمر به شادمهر در مجموع ۵۶ کیلومتر است که تا پیش از فعالیت دولت سیزدهم ۱۶ کیلومتر از کاشمر به سمت شادمهر دوبانده شده است.

فرماندار کاشمر میزان باقی مانده طرح را ۲ قسمت ۲۰ کیلومتری دانست و افزود: پس از قطعه ۱۶ کیلومتری جاده دو بانده شده، ۲۰ کیلومتر بعدی از کاشمر تا شادمهر از پیشرفت خوبی برخوردار است و زیرسازی بخش های عمده آن انجام و قیر مورد نیاز طرح تامین شده و اجرای عملیات آسفالت پنج کیلومتر این مسیر هم شروع شده است.

شریعتمداری افزود: ارتفاعات کاشمر به سمت جاده یاد شده شیب دار است از این رو جاده نیاز به پل های متعدد برای هدایت روانابها دارد که تاکنون پلهای یاد شده اجرا شده و پنج کیلومتری که آسفالت آن آغاز شده تا پایان سال تکمیل و تردد جاده ای در آن انجام می شود.

وی ادامه داد: در پنج کیلومتر جاده در حال ساخت، موضوع عبور و مرور احشام روستائیان پیش بینی نشده بود ازاین رو برای فراهم کردن تردد احشام، طرح برای تعبیه پل بازطراحی شد لذا اجرای طرح زمان بر گشت.

فرماندار کاشمر گفت: در۲۰ کیلومتر دوم و اتصال طرح به شادمهر، پیمانکار نتوانست به وعده خود عمل کند و ساخت پل “بهاریه” در این قسمت با تاخیر همراه بود که هم اکنون ساخت پل یاد شده با ۷۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

جمعیت شهرستان کاشمر بر اساس آمار خدمات رسانی مراکز بهداشت شهرستان ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و “فرگ قلعه” و بقیه در ۲۵ روستای شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا