کوتاهی در اجرای قانون نمایندگان را به سمت قیر تهاتری برده است/ طرح را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهیم
کوتاهی در اجرای قانون نمایندگان را به سمت قیر تهاتری برده است/ طرح را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهیم
مالک شریعتی گفت: الان ۷ ماه از سال گذشته است و دولت به تکلیف خود در بودجه ۱۴۰۲ عمل نکرده است و من ماده ۲۳۴ نظارتی روی این طرح گذاشتم که بررسی و به قوه قضاییه ارجاع شود تا با دولت برخورد کنند.

بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور تعطیل یا نیمه‌کاره رها شده‌اند؛ مهم‌ترین علت آن کمبود بودجه است. مجلس طرح تامین “قیر تهاتری” را راه‌حل این مشکل می‌داند؛ طرحی که تشخیص مصلحت نظام با آن مخالفت کرد. مالک شریعتی نیاسر در رابطه با طرح تامین “قیر تهاتری”، اظهار داشت: تأمین “قیر” برای پروژه‌های عمرانی کشور ضروری است و بسیاری از نمایندگان در حوزه انتخابیه خود مورد مطالبه مردم قرار می‌گیرند که چرا پروژه‌های حوزه انتخابیه اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه وزارت نفت و سازمان برنامه طی سال‌های مختلف تاکنون، به تکلیف خود برای تأمین هزینه‌های اختصاص قیر عمل نکردند و چون عمل نکرده و مبالغ را اختصاص نمی‌دهند، نمایندگان مجلس به این سمت می روند که وزارت نفت را تکلیف کنند تا این قیر را به صورت تهاتری، یا حواله تحویل آنها دهند.

وی افزود: بنابراین ما با نحوه اجرا مخالف هستیم و در غیر اینصورت اصل تامین قیر درست است؛

مالک شریعتی با اشاره به تعیین تکلیف طرح تامین “قیر” بیان داشت: الان ۷ ماه از سال گذشته است و دولت به تکلیف خود در بودجه ۱۴۰۲ عمل نکرده است؛ بنابراین من خودم ماده ۲۳۴ نظارتی روی این طرح گذاشتم تا بررسی و به قوه قضاییه ارجاع شود تا با دولت برخورد کنند؛ چرا که عملا کوتاهی دولت در اجرای قانون و تخصیص اعتبار، باعث می‌شود که نمایندگان به سمت قیر تهاتری بروند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مساله به تازگی ثبت شده و بعد از تصحیح در کمیسیون، در صحن علنی بررسی شده و بعد از آن به قوه قضاییه ارجاع خواهدشد و شاید بعد از برنامه هفتم توسعه نوبت به بررسی آن برسد.