راهکار نایب رئیس سابق مجلس برای  تامین بودجه قیر تهاتری  در نشست هم اندیشی  جهادی بسیج سازندگی
راهکار نایب رئیس سابق مجلس برای  تامین بودجه قیر تهاتری  در نشست هم اندیشی  جهادی بسیج سازندگی

به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران عصر دوشنبه ۲۷ شهریور نشست هم اندیشی در خصوص چالش مغایرت مصوبه قیر تهاتری توسط مجمع تشخیص مصلحت با حضور نمایندگان مجلس آقایان نیکزاد، دلخوش و قاضی زاده هاشمی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و رئیس و دبیر انجمن قیر ایران به میزبانی سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزار گردید. […]

به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران عصر دوشنبه ۲۷ شهریور نشست هم اندیشی در خصوص چالش مغایرت مصوبه قیر تهاتری توسط مجمع تشخیص مصلحت با حضور نمایندگان مجلس آقایان نیکزاد، دلخوش و قاضی زاده هاشمی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و رئیس و دبیر انجمن قیر ایران به میزبانی سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزار گردید.

در این نشست دکتر نیکزادضمن اعتراض به عدم توجه مجمع تشخیص مصلحت به نیازهای کشور و مشکلات مردم گفت جای بسی تاسف است در حالیکه طرح های عمرانی کشور تشنه قیر تهاتری است چرا برخی اعتقاد دارند که تامین ریالی قیر بدون مفسده است ولی قیر تهاتری موجب فساد است؟
درادامه اوبیان کرد: اول انقلاب ۲۸ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها و ۷۲ درصد در روستا‌ها زندگی می‌کردند که امروز این درصد‌ها جابجا شده است و امروز تقریبا شهری وجود ندارد که حاشیه‌نشین نداشته باشد. آنچه امروز در کشور رخ می‌دهد این است که پنج مولفه آب، راه روستایی، آسفالت درون روستا، ارتباطات، سد و کانال‌های روستایی است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها تاکید دارند که یکی از نشانه‌های آن خودکفایی در حوزه بنزین با توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. اگر هر نهادی یک کار دشمن در حوزه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کرد، مشکلی وجود نداشت؛ لذا پرونده سپاه و بسیج کاملا مشخص است و می‌توانند مشکلات فراوانی در کشور را حل کنند.

نیکزاد ادامه داد: نهاد‌های اجرایی ما حاضر هستند دو و نیم برابر اعتبارات به پیمانکاران پول بدهند، اما کار را به بسیج سازندگی که با مبلغ بسیار کمتری طرح‌ها را اجرا می‌کند، نمی‌سپارند. امروز موضوع آب در روستا‌ها به معضل اساسی تبدیل شده و دولت و مجلس باید این قضیه را به بسیج سازندگی بسپارند که فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته است.

وی بیان کرد: لذا سطح قرارگاه بسیج سازندگی این نیست و سازمان بسیج سازندگی باید با قدرت با دولت مذاکره کرده و در حوزه‌های مختلف همچون آب و راه روستایی وارد میدان شود. در جریان قیر نیز به نظر می‌رسد برخی نمی‌خواهند در دولت کاری در این زمینه انجام شود.

نیکزاد اظهار کرد: امروز می‌توان نفت را در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داد تا از آن نسبت به تولید قیر استفاده کرده و قیر تولیدی را در اختیار نهاد‌های اجرایی در حوزه راه روستایی و … قرار دهد. در مورد قیر نیز مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. قرارگاه و سازمان بسیج سازندگی می‌تواند نجات‌دهنده مشکلات روستایی در کشور باشد.

  • منبع خبر : سازمان بسیج سازندگی