معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش صنعت قیر گفت: توجه به کیفیت قیر تولیدی در کارخانه، استفاده از روش های نوین اجرایی موجب افزایش طول عمر راه ها به عنوان یک سرمایه ملی است. خیراله خادمی در دومین همایش صنعت قیر با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت قیر و تشدید کنترل کیفیت در حین اجرا گفت: در […]
معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش صنعت قیر گفت: توجه به کیفیت قیر تولیدی در کارخانه، استفاده از روش های نوین اجرایی موجب افزایش طول عمر راه ها به عنوان یک سرمایه ملی است.
خیراله خادمی در دومین همایش صنعت قیر با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت قیر و تشدید کنترل کیفیت در حین اجرا گفت: در سال های اخیر وزارت راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه ها و کمیته هایی مختلف، با هدف افزایش کیفیت قیر و آسفالت ضوابط فنی نوینی در این زمینه تدوین و ارایه کرده است.
وی با اشاره به جا به جایی ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده ها اعلام کرد: سالانه بیش از ۵۵۰ میلیون تن بار درکشور جا به جا می شود که تنها ۵۰ میلیون تن آن از طریق ریل صورت می گیرد و همین موضوع اهمیت برنامه ریزی کلان برای تغییر رویکرد ترانزیت از جاده به ریل در وهله اول و توجه جدی به اقتصادی کردن این جا به جایی ها با افزایش کیفیت قیر و در نتیجه ایمنی تردد را نشان می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی قیر را گران ترین ماده دنیا نسبت به افزایش قیمت سایر اقلام در ۲۵ سال اخیر اعلام کرد و گفت: برای کاهش هزینه های راهسازی باید راهکارهای جدیدی برای ارتقاء کیفیت قیر و آسفالت به کار برد که این امرنیاز به فرهنگ سازی و تغییرتفکر نسبت به قیمت و ارزش قیر در راهسازی نسبت به گذشته دارد.
خادمی از مهندسین مشاور و مجریان درخواست کرد تا استفاده از روش های نوین راهسازی برای قیر و آسفالت را در راس کارهای خود قرار دهند و ادامه داد: به منظور کاهش هزینه های اجرای پروژه های راهسازی و آسفالت استفاده از روش های نوین و سیستم های دانش بنیان با روش های جدید بسیار کارآمد است. وی استفاده از طراحی های جدید برای کاهش حجم مصرف آسفالت و افزایش کیفیت قیر در راهسازی را یکی از راهکارهای اساسی کاهش هزینه های اجرا دانست و اظهار داشت: این بخش به عهده مهندسین مشاور پروژه ها است که با فناوری های روز دنیا مصرف آسفالت را کاهش دهند و در این راه بکارگیری ماشین آلات نوین اهمیت بالایی دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه یادآور شد: مهیا کردن شرایط تحقیق و آزمایش در کارگاه های عملیات اجرایی یکی دیگر از وظایف مهم مهندسین مشاور و پیمانکار پروژه است که باید مورد تاکید قرار گیرد که از مهمترین شرایط برای بالا بردن کیفیت اجرا محسوب می شود. معاون وزیر راه و شهرسازی کیفیت قیر تولیدی در ایران را بالاترین کیفیت در منطقه دانست و گفت: علیرغم کیفیت بالای قیر تولیدی ایران در منطقه عمر آسفالت ها عموما زیر ۱۲ سال است که بازنگری در آزمایش های پیش از اجرا و کنترل کیفیت شدیدتر را طلب می کند.
وی طول راه، بزرگراه و آزادراه های در دست ساخت کشور را ۷ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به وظایف و برنامه های شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه در تکمیل محورهای مواصلاتی در دست ساخت کشور نیازمند تخصیص بیش از دو برابر قیر نسبت به سال گذشته هستیم تا بتوانیم در زمان مقرر پروژه ها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
- منبع خبر : تین نیوز