آسفالت ۱۵۰۰ کیلومتر راه در استان قزوین
آسفالت ۱۵۰۰ کیلومتر راه در استان قزوین
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت ارتباط و تعامل مسوولان و مدیران اجرایی با رسانه ها برای پیشبرد جهاد تبیین که از تاکیدات مقام معظم رهبری به شمار می رود، ضروری است.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخبار خوب و امیدبخش باید به مردم گفته شود و مسوولان و رسانه ها در این حوزه باید فعالانه تر ورود کنند،افزود: برای اولین بار ۱۵۰۰ کیلومتر راه در استان قزوین در حال آسفالت شدن است که هرکیلومتر آن ۲ تا ۳ میلیارد تومان هزینه دربردارد که در این شرایط اقتصادی یک کار بزرگ است اما کمتر به آن اشاره شده است.

محمدبیگی افزود: با تخصیص ۲ میلیون تن قیر تهاتری بسیاری از معابر شهرهای کوچک و روستاها آسفالت شده و خدمات رفاهی در این مناطق رشد پیدا کرده که در نتیجه آن شاهد کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ و کم شدن آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در حوزه محرومیت زدایی نیز با تلاش دولت سیزدهم، مجلس انقلابی و سپاه و بسیج سازندگی اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی در سطح کشور و استان قزوین انجام شده که بی سابقه بوده است.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی به استان قزوین

این نماینده مجلس شورای اسلامی از رشد بی سابقه اعتبارات محرومیت زدایی استان قزوین خبر داد و گفت: امسال از محل سه درصد بودجه نفت، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی به استان اختصاص یافت.

محمدبیگی با بیان اینکه با فعالیت های دولت سیزدهم و مجلس انقلابی در زمینه محرومیت زدایی چهره بسیاری از روستاها تغییر یافته است، گفت: اقدامات جهادی زیادی در حوزه ساخت مسکن برای محرومان، آبرسانی به مناطق محروم و بهسازی راه های روستایی از محل اعتبارات در حال انجام بوده و یا در آینده انجام می شود.

اجرای ۸۰ پروژه سلامت در قزوین

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای ۸۰ پروژه حوزه بهداشت و سلامت در استان قزوین،اضافه کرد: یکی از چند کلان بیمارستان یا مگاهاسپیتال های کشور در قزوین در دست ساخت است.

این مسوول گفت: اجرای این تعداد پروژه بهداشتی در شرایط اقتصادی سخت کار بزرگی است که بدون شک منجر به ارتقای شاخص های سلامت در استان قزوین خواهد شد.

وی اظهار کرد: کار ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی دولتی قزوین با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در حال انجام است و با راه اندازی آن شاهد رفع زیادی از مشکلات درمانی و کمبود تخت های بیمارستانی در استان قزوین خواهیم بود.

  • منبع خبر : ایرنا