اتوبان پاتاوه دهدشت و ۳ نکته مهم برای مسافران تابستان ۱۴۰۲
اتوبان پاتاوه دهدشت و ۳ نکته مهم برای مسافران تابستان ۱۴۰۲

اتوبان پاتاوه دهدشت در روزهای اخیر یک اتوبان مهم دیگر را به مسیرهای جاده ای کشور اضافه کرد و گزینه های بیشتری در اختیار مسافران قرار گرفته است. اتوبان جدید التاسیس در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد و این استان در ایام تابستان به دلیل طبیعت زیبا و بهره مندی از آب و […]

اتوبان پاتاوه دهدشت در روزهای اخیر یک اتوبان مهم دیگر را به مسیرهای جاده ای کشور اضافه کرد و گزینه های بیشتری در اختیار مسافران قرار گرفته است.

اتوبان جدید التاسیس در استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد و این استان در ایام تابستان به دلیل طبیعت زیبا و بهره مندی از آب و هوای مناسب میزبان شمار انبوهی از مسافران است.

مسافرانی که قصد عزیمت به این استان را دارند و همچنین اهالی سفر و گردشگری که قصد عبور از این استان و سفر به استان های همجوار کهگیلویه و بویر احمد را دارند از این پس می توانند از این آزادراه برای رسیدن به مقاصد مورد نظر خود استفاده کنند. اتوبان پاتاوه دهدشت جزو پروژه های بزرگ عمرانی بوده و از آن به عنوان پروژه ملی یاد می شود.

۱. رانندگی با احتیاط در یک محور ترانزیتی با تونل های متعدد

مسافرانی که قصد عبور از اتوبان پاتاوه دهدشت در ایام پیش رو را دارند باید به این نکته توجه کنند که این محور مواصلاتی بخشی از یک کریدور حمل و نقل و ترانزیت به شمار می آید. بنابراین عبور خودروهای سنگین و تریلی ها نیز در این اتوبان قابل توجه خواهد بود و لازم است رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز را در این آزادراه رعایت کنند. علاوه بر این جاده ملی مذکور ۱۳ تونل دارد که رعایت موارد ایمنی در آنها نیز ضروری است.

۲. طولانی بودن مسیر اتوبان پاتاوه دهدشت

این آزادراه یکی از اتوبان های طولانی ایران به شمار می رود که طول آن به ۱۳۶ کیلومتر می رسد. بنابراین اتوبان جدید التاسیس در استان کهگیلویه و بویر احمد کمی از اتوبان تهران قم  طولانی تر است و رانندگان باید با آمادگی لازم وارد این مسیر شوند که طولانی بودن اتوبان موجب خستگی آنها نشود. این اتوبان در ادامه به محور اصلی شهرضا – سمیرم – بهبهان متصل می شود که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند.

۳. دسترسی بهتر به شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه وبویر احمد

اتوبان پاتاوه دهدشت علاوه بر روان سازی حمل و نقل شمال و جنوب و جنوب غرب کشور، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن ‌بست جاده ‌ای و محرومیت خارج می ‌کند. بنابراین اگر قصد سفر به این مناطق را دارید این اتوبان گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود.

شایان ذکر است  ساخت این اتوبان ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و ارزش روز این جاده نیز  ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

  • منبع خبر : تین نیوز