بزرگراه شهید خرازی کلانشهر اصفهان بیشتر ساعات شبانهروز زیر حجم ترافیک انبوه خودروهاست که مسئله تعریض آن در میان مسؤولان مطرح شده اما در این میان اظهارات پلیس راهور و شهرداری اصفهان موجب گمانهزنیهایی در خصوص امکان و عدم تعریض این بزرگراه شده است.
در همین راستا محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: باتوجه به لزوم تکمیل رینگ چهارم و انجام اصلاحات ترافیکی ضروریتر در کلانشهر اصفهان به نظر میرسد تمرکز مدیریت شهری باید بر تکمیل اولویتها باشد، بزرگراه شهید خرازی با توجه به ساختاری که دارد امکان تعریضهای مقطعی را ندارد.
وی تصریح کرد: هرگونه مسؤولیت در برابر عواقب احتمالی ترافیکی درخصوص اقدامات عمرانی غیر ضروری و تخصصی متوجه پیمانکار و مجری مربوطه خواهد بود.
محمدی ادامه داد: در حالتهای عادی که ترافیک کلان شهر اصفهان روان است، بزرگراه شهید خرازی در تمام ساعات روز ترافیک سنگین دارد و از تراکم بسیار بالایی برخوردار و باعث کلافه شدن شهروندان و مسافران میشود.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: هرگونه فعالیت عمرانی در بزرگراه شهید خرازی نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان و تاییدیه تخصصی پلیس با پیشبینی مسیر جایگزین مناسب و حتی تکمیل رینگ چهارم است.
وی افزود: اجرای پل روضاتی بر روی بزرگراه شهید خرازی و تعریض غیرکارشناسی و بیخاصیت این بزرگراه فقط مشکلات ترافیکی برای شهروندان و مسافران در طول اجرای عملیات ایجاد میکند و نظر پلیس نیست و حتماً باید در شورای ترافیک استان مصوبه بگیرد.
محمدی خاطرنشان کرد: پلیس برابر اختیارات قانونی مواد ۲۱۱ و ۲۱۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اقدام قانونی میکند.
تعریض بزرگراه شهید خرازی مصوبه شورای ترافیک شهر را دارد
حسین حقشناس، معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: بزرگراه شهید خرازی پرترددترین بزرگراه شهر اصفهان بوده و در روزهای عادی سال، هزاران نفر از شهروندان در سفر رفت و برگشت هنگام تردد از این بزرگراه در ترافیک ناشی از آن بهویژه در ساعات اوج معطل میشوند.
وی افزود: مطالعات ترافیکی بزرگراه شهید خرازی و بررسیهای کارشناسی و میدانی، راهکارهای بلندمدت با زمان اجرای طولانی مانند احداث رینگ چهارم ترافیکی و کوتاه مدت و کم هزینه مانند تعریض بزرگراه در مقاطعی از آن با حذف فضای سبز را پیشنهاد داده است.
حق شناس با بیان اینکه احداث رینگ چهارم ترافیکی در شرق اصفهان در حال اجرا است اما در قسمت غرب بسیار زمان بر بوده و نیازمند تعامل بین شهری و آزادسازی در شهرستانهای خمینی شهر و درچه و احداث پلهای غیرهمسطح روی زاینده رود است، ادامه داد: در صورت احداث رینگ چهارم در غرب در سالهای آینده، پاسخگوی تقاضای عبوری از شهر اصفهان است اما همچنان تقاضای سفر جنوب به شمال و شمال به جنوب که از مناطق داخل شهر اصفهان تولید می شود از بزرگراه شهید خرازی تردد خواهند کرد.
- منبع خبر : فارس