طرح میکروسرفیسینگ در آزادراه قم تهران عملیاتی شد
طرح میکروسرفیسینگ در آزادراه قم تهران عملیاتی شد
اعتباری بالغ بر 60 میلیاردریال، پروژه میکرو سرفیسینگ ( روکش حفاظتی آسفالت) درطول 7 کیلومتر از لاین شرقی آزادراه قم - تهران اجرایی شد.

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، پروژه میکرو سرفیسینگ ( روکش حفاظتی آسفالت) در طول ۷ کیلومتر از لاین شرقی آزاد راه قم – تهران اجرایی شد.رئیس اداره نگهداری راه های این اداره کل از عملیاتی شدن طرح روکش حفاظتی آسفالت (میکرو سرفیسینگ) در آزاد راه قم- تهران خبرداد.

محمد معارف وند ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: با عنایت به موقعیت آزاد راه قم- تهران که به عنوان سومین محور ترافیکی، کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور است، ارتقا ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک آن در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

وی افزود: از آنجا که پروژه های عمران جاده ای، بویژه در حوزه نگهداری سطوح آسفالتی، ضمن افزایش ضریب بهره وری، در کاهش حوادث محتمله جاده ای نقش بسزایی دارند، در قالب طرحی پیمانی نسبت به اجرای روکش حفاظتی آسفالت (میکروسرفیسینگ) در طول ۷ کیلومتر از لاین شرقی آزاد راه قم- تهران اقدام شد.

معارف وند میکروسرفیسینگ را در زمره روش های نوین حفاظتی اسفالت دانست و گفت: با توجه به وضعیت سطوح آسفالتی آزاد راه قم- تهران، به منظور افزایش ضریب بهره وری آن، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح نمود: تمامی هزینه های اجرایی پروژه روکش حفاظتی آسفالت (میکرو سرفیسینگ) آزاد راه قم- تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است.

محمد معارف وند بابیان این موضوع که درحال حاضر، چندکارگاه عمران جاده ای دیگر در آزاد راه قم- تهران به فعالیت مشغول  هستند، یادآور شد: با توجه به مطالعات میدانی صورت گرفته، متناسب با وضعیت آسفالتی هر قطعه از آزادراه قم- تهران، با اجرای طرح هایی از جمله: لکه گیری هندسی، درزگیری، اسکراب سیل، سندسیل وروکش آسفالت گرم بهسازی می شوند.

وی سرعت مناسب در اجرا، عدم آسیب های زیست محیطی، صرفه اقتصادی و…از جمله مزایای استفاده از روکش حفاظتی آسفالت (میکروسرفیسینگ) دانست و گفت: این لایه حفاظتی آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، لاتکس، مصالح سنگی دانه بندی شده و…. بوده که توسط دستگاهی مخصوص و کاملا ایرانی، بر سطوح جاده ای پاشش و ضمن نفوذ در خلل و فرج آسفالت، از تخریب آن تا حد قابل ملاحظه ای می کاهد.

معارف وند بازه زمانی پروژه را سه ماهه  اعلام و اظهار داشت: این طرح حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با توجه به سیال بودن این محلول، پس از پاشش نیازمند بازه زمانی شش ساعته ای جهت بازدهی مناسب می باشد، لذا از مترددین گرامی درخواست میگردد ضمن همکاری با مجریان پروژه، در افزایش ضریب بهره وری آن بارعایت موارد موضوعه ساعی باشند.

  • منبع خبر : تین نیوز