امیدهای غرب بر باد می‌رود
امیدهای غرب بر باد می‌رود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از “چاینا گلوبال تایمز”، غرب به دلیل شکست نیروهای مسلح اوکراین نگران است. ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین انتظارات غرب جمعی را که نگران شکست نیروهای اوکراینی است برآورده نمی کند. شن یی، استاد دانشکده روابط بین‌الملل و روابط عمومی دانشگاه فودان، خاطرنشان نمود که پس از ۱۵ ماه درگیری، […]

به گزارش اسپوتنیک به نقل از “چاینا گلوبال تایمز”، غرب به دلیل شکست نیروهای مسلح اوکراین نگران است. ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین انتظارات غرب جمعی را که نگران شکست نیروهای اوکراینی است برآورده نمی کند.
شن یی، استاد دانشکده روابط بین‌الملل و روابط عمومی دانشگاه فودان، خاطرنشان نمود که پس از ۱۵ ماه درگیری، ایالات متحده و کشورهای اروپایی می‌خواهند شاهد موفقیت‌های کی‌یف باشند تا بتوانند کمک‌های تخصیص یافته به اوکراین را توجیه کنند.
کیان فنگ، مدیر بخش تحقیقات موسسه استراتژی ملی در دانشگاه تسینگ‌هوا، به نوبه خود خاطرنشان کرد تا زمانی که اوکراین اثربخشی دفاع هوایی را تقویت نکند، تامین تجهیزات نظامی نمی‌تواند بر روند درگیری تأثیر بگذارد.
همزمان، کارشناسان توافق کردند که کشورهای غربی باید تشدید درگیری و حمایت از جنگ را متوقف کنند. آنها همچنین از طرح چین برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین که هدف آن از سرگیری گفتگو است، حمایت کردند.
چین در ۲۴ فوریه، یک طرح ۱۲ ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند.روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است.مقامات کی یف ۸ سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد و پیشرفتی حاصل نشد.
از سال ۲۰۰۵، واشنگتن حداقل ۲۲۴ میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است.ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود ۳۰ موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
  • منبع خبر : اسپوتنیک