۶۰۰ هزار مترمربع از معابر ملایر آسفالت و بهسازی می‌شود
۶۰۰ هزار مترمربع از معابر ملایر آسفالت و بهسازی می‌شود
معاون عمرانی شهرداری ملایر به نهضت آسفالت و افزایش دو برابری حجم آسفالت ریزی نسبت به سال گذشته اشاره و مطرح کرد: امسال ۶۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر ملایر را آسفالت و بهسازی می کنیم

حسین بابایی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، از فراگیرتر شدن نهضت آسفالت در شهر و پوشش کامل سطح شهر در این راستا خبر داد و افزود: تمام شهر ممیزی شده و روی نقشه قسمت هایی که نیاز به ترمیم دارد، در پنج سطح ارزیابی و موارد لازم احصاء شد.

بابایی به آماده سازی پنج اکیپ برای اجرای طرح نهضت آسفالت شهر و تقسیم بندی شهر به پنج قسمت در این رابطه اشاره و بیان کرد: تا جایی که فصل کاری و ظرفیت کارخانه آسفالت ملایر اجازه دهد، طرح آسفالت معابر شهر را انجام می دهیم.

وی با اشاره به حمایت های خوب امسال دولت در تخصیص قیر و اجرای نهضت آسفالت، تصریح کرد: سهمیه قیر شهرداری ملایر امسال ۲۵۰۰ تن بود که ۲۰۰۰ تن آن تاکنون اختصاص یافته و ۵۰۰ تن مابقی برای بافت فرسوده است که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

معاون عمرانی شهرداری ملایر بیان کرد: نیاز است سیاست خوب دولت در حمایت از طرح نهضت آسفالت و تأمین قیر منوط به ایام خاص سال نشود و به صورت مستمر در طول سال ادامه پیدا کند.

بابایی با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات خوب به مردم و ارتقاء سطح رضایت مندی شهروندان گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت و لکه گیری به صورت یکپارچه با دستگاه های مکانیزه و با اکیپ های دستی انجام شد.

وی به فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری ملایر اشاره کرد و تجهیز کارخانه آسفالت را یکی از اقدامات مهم شهرداری ملایر خواند و افزود: این کارخانه با هدف تهیه با کیفیت ترین آسفالت و استفاده از آن در سطح معابر تجهیز شده است.

بابایی تأکید کرد: به علت اینکه خودمان آسفالت را به عنوان یک مصالح خوب و استراتژیک تولید کنیم و کیفیت آن را در حد بالایی نگه داریم، کارخانه آسفالت را به بخش خصوصی واگذار نکردیم و با فعالیت این کارخانه، آسفالت را نیز از جای دیگری نمی خریم.

وی آموزش نیروی انسانی با استفاده از مجرب ترین مدرسان، انتخاب پیمانکار با صلاحیت لازم، تجهیز کارخانه، محوطه سازی، اقدامات زیرساختی و گازرسانی را از جمله اقدامات شهرداری در حوزه آسفالت برشمرد و گفت: همچنین شهرداری نسبت به خرید دستگاه بازیافت اقدام کرد تا در فصل زمستان هم بتوانیم برای ترمیم آسفالت معابر اقدام کنیم.

بابایی تهیه و خرید مصالح، شن و ماسه مرغوب و استاندارد و قیر را از دیگر اقدامات در راستای اجرای طرح نهضت آسفالت دانست و تصریح کرد: از سوی دفتر فنی استانداری همدان بازرسی های لازم از کارخانه آسفالت انجام شد تا مصالح کیفیت و مرغوبیت لازم را داشته باشد.

وی به محدودیت سوخت در کارخانه آسفالت اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا شبکه گازرسانی با همکاری خوب شرکت گاز اجرا شد و در حال حاضر ایستگاه تقلیل فشار و شبکه داخلی مجموعه انجام شده و تغییر تجهیزات و تغییر سوخت مایع به گاز در دست اقدام است.

بابایی از خریداری تجهیزات آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت مصالح مورد نیاز آسفالت خبر داد و مطرح کرد: کارخانه آسفالت با انجام ارزیابی ها و رفع ایرادات، حد نصاب لازم را دریافت کرد و ساختمان آزمایشگاه نیز در حال ساخت است تا به صورت مداوم کنترل کیفیت در کارخانه انجام شود.

معاون عمرانی شهرداری ملایر حفاری ها و زمان و نحوه اجرای آنها را از جمله معضلاتی خواند که در زمان آسفالت معابر، سالیان سال وجود داشته و دارد و هنوز هم حل نشده است، گفت: این معضلات نارضایتی هایی را نیز برای شهروندان ایجاد کرده این در حالیست که اعتبارات دستگاه های خدمات رسان زمانی ابلاغ و حفاری ها انجام می شود که فصل کاری تمام شده و طبق استانداردهای موجود، در فصل سرد سال بعد از حفاری آسفالت به درستی انجام نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه شبکه فاضلاب ملایر به معضلی مهم در حوزه آسفالت معابر تبدیل شده است، افزود: به علت کمبود اعتبارات، این پروژه در زمان مقرر انجام نمی شود و ما نیز سعی کردیم با دستگاه مربوطه سختگیرانه برخورد نکنیم تا پروژه اجرا شود.

معاون عمرانی شهرداری ملایر در ادامه فصل سرما، حفاری انشعابات و حفاری دستگاه های خدمات رسان را از دیگر مشکلات شهرداری در اجرای طرح آسفالت معابر شهری برشمرد و با اشاره به اینکه تهیه، حمل و توزیع هر مترمربع آسفالت حداقل ۲۴۰ هزار تومان برای شهرداری ملایر هزینه دارد که رقم بالایی است، یادآور شد: با وجود منابع غنی همچون نفت، نباید با مشکل تأمین قیر مواجه باشیم.

  • منبع خبر : ایسنا